زندگی حس غریبی است که یک مرغ مهاجر دارد

دل آدمی بزرگ تر از این زندگی است... و این راز تنهایی اوست

زندگی حس غریبی است که یک مرغ مهاجر دارد

دل آدمی بزرگ تر از این زندگی است... و این راز تنهایی اوست

زندگی حس غریبی است که یک مرغ مهاجر دارد

عوامل موثر بر شکل گیری نگرش4

يكشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۳۰ ق.ظ

4- خود انگاری


خود انگاری همان تلقی و تصوری است که شخص از خودش دارد


این تلقی و تصور در طول زندگی و از طریق عوامل مختلف در انسان به وجود می آید.


ما هرگونه که خود را ببینیم دیگران هم همانطور نسبت به ما نگاه می کنند.

من در دوره تحصیل، دانشجوی سخت کوش و قوی(به اصطلاح درس خون) نبودم اما خودم را فردی باسواد و درس خوان می دیدم همین تصور و پندار از من به دیگران هم سرایت کرده بود و وقتی با برخی نمرات ضعیف من مواجه می شدند خیلی تعجب می کردند. در حالی که واقعیت این بود که من در آن درس کوشش کافی نکرده بودم.


این تصور و تلقی شخص از خودش همواره در نگرش او تاثیرگذار است.

فرض کنید شخصی خود را ناتوان و ضعیف النفس می انگارد در این حالت این تصور در تفکر او و سپس در رفتار او جلوه خواهد کرد و شما نیز او را چنین فردی خواهید یافت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی